Czarna maska DIY

by - lutego 15, 2018


Cześć wszystkim!
Jak wiecie jestem mamą dwójki maluchów, więc mam bardzo mało czasu dla siebie. Jednak zawsze znajdę chwilę by odpocząć. Dziś zdecydowałam się na sławną już czarną maskę diy.
Czarna maska - inaczej maska z węgla aktywnego nie jest niczym odkrywczym i jest ostatnio bardzo popularna. Ma sporą rzesze swoich zwolenników.
Pokaże Wam dziś dwie wersję wykonania jej.
Dzieci śpią, relaksacyjna muzyka w tle, więc do dzieła!
Co jest nam potrzebne?

Węgiel aktywowany/aktywny.
(ja posiadałam w pastylkach, lecz polecam kapsułki.)
Dostępny w aptece - cena do 15 zł

Składnik, który zmieni naszą maseczkę w wersję peel off to klej/ żelatyna spożywcza.
Najlepszy klej to ten dziecięcy, którego dzieci używają w szkole. "Magic" przede wszystkim nie uczula i nie szkodzi naszej cerze.
Jeśli boicie się kleju równie dobrze można użyć żelatyny spożywczej. (delikatniej działa, lecz łatwiej się ściąga.)
Ja osobiście wolę z klejem, co widać po jego zużyciu.
Dostępny w każdym papierniczym - cena 2 zł

Dziś miałam jednak ochotę na delikatniejszą wersję tej maski. (Wersja peel of bywa bolesna przy ściąganiu.) Dlatego dodałam płyn micelarny do mieszanki. Powstała rzadsza wersja, którą bez problemu zmyłam ciepłą wodą. Jednak decyzja należy do Was, na którą się zdecydujecie.

Wersja peel of - 2 kapsułki węgla aktywnego + około 10 ml kleju (dajemy go na oko) / bądź 2 łyżki żelatyny i łyżka wody.
Wersja delikatniejsza, typowa oczyszczająca maska - 2 kapsułki węgla aktywnego + około 8 ml kleju (również dajemy go na oko)/ 2 łyżki żelatyny + 1 łyżka wody /  + kilka kropli płynu micelarnego bądź soku z cytryny.


Jak wykonać?
1. Oczyszczamy skórę płynem micelarnym.
2. Rozdrabniamy węgiel aktywny.
3. Dodajemy klej / mieszanka z żelatyny i wody (opcjonalnie płyn micelarny / sok z cytryny)
4. Nakładamy na twarz. Omijamy oczy, brwi, usta.

Wersja Peel of:
5. Czekamy aż zastygnie (do 20 minut).
6. Powoli zdejmujemy maskę.
7. Przemywamy ciepłą wodą.
Wersja delikatniejsza:
5. Czekamy do 5 minut aż zastygnie
6. Zmywamy pod ciepłą wodą

 
 Maska nie będzie odpowiednia dla skóry wrażliwej oraz suchej.

Co nam daje ta maseczka?
- OCZYSZCZA (najważniejsze działanie węgla aktywowanego)
- matowi
- zwęża pory
- zwalcza wolne rodniki
- wyrównuje koloryt
- działa bakteriobójczo

Od siebie dodam, że nie jestem kosmetyczką i taka maska na pewno nie zastąpi masek wykonanych u profesjonalisty. Ja ją wykonuje raz na dwa tygodnie i nie widzę żadnych  skutków ubocznych, dlatego  zdecydowałam się Wam ja polecić. 

You May Also Like

0 komentarze