Flash back - 10 piosenek, które niosą wspomnienia

by - września 20, 2018

Nie tak dawno temu popełniłam post o 10 bajkach, które zbudowały nasze dzieciństwo - pozycjach na tyle ponadczasowych, że znają je zarówno młodsi jak i starsi odbiorcy, a do niektórych - mimo dzisiejszego wieku - warto wracać. Dziś przyszedł czas na drugi post - 10 piosenek, które chyba wszyscy znamy, a które mimo darzenia ich mniejszą lub większą sympatią przeniosą nas do okresu, w którym może nie tyle stawialiśmy pierwsze kroki, co zaczynaliśmy tworzyć wspomnienia. Swoją drogą - koniecznie podzielcie się swoimi typami! Jestem też ciekawa... jaka piosenka kojarzy Wam się z pierwszą miłością? Ja byłam kochliwym dzieckiem... 



 I don't want no scrub
A scrub is a guy that can't get no love from me
Hanging out the passenger side
Of his best friend's ride
Trying to holler at me 

Zdaję sobie sprawę z tego, że ta piosenka jest starsza niż część z Was (okej, niż my dwie też ;)), ale - no kto tego nie zna, kto dziś jeszcze się do tego nie buja? Pamiętam czas teledysków puszczanych do sobotniego sprzątania w jednym w ciągu dnia programie rozrywkowym (jedynym, który zapamiętałam), bodajże na TV4. Jak on się nazywał? Zakładam, że każda dziewczyn(k)a tańczyła przy No Scrubs. Z odkurzaczem czy (pierwszym?) chłopakiem. 


I don't wanna be your fool
In this game for two
So i'm leavin' you behind

Ta trochę nowsza! Kto miał w domu plakaty *NSYNC, a kto zbierał karteczki z młodym Timberlakem? Przyznaję, wolę go w wersji nowszej. No aleee... 



Oh baby, baby, how was I supposed to know
That something wasn't right here
Oh baby, baby, I shouldn't have let you go

Nie byłoby tego posta bez Britney! No może nie jest to do końca przypadek, że wspominam o niej zaraz po Justinie, ale Hit me, Oops I did it czy Everytime musiało się tutaj znaleźć.




If you want my future, forget my past
If you wanna get with me, better make it fast
Now don't go wasting my precious time
Get your act together we could be just fine

To chyba Girls Band, przy którym się w życiu zatrzymałam. Co prawda tylko dla tej piosenki... 



You and me, we used to be together
Every day together, always
I really feel that I'm losing my best friend

Tak mnie teraz naszła myśl, co się stało z Gwen? Akurat tę piosenkę szczerze lubię do dzisiaj.  



With the lights out, it's less dangerous
Here we are now; entertain us

Okej, okej! Tę też naprawdę lubię. Szczególnie w samochodzie. W nocy. Ahh. 



Było ciepłe lato, choć czasem padało 
Dużo wina się piło i mało się spało

Miałam w życiu taki okres, kilka lat po premierze tej piosenki de facto, w którym słuchałam Łez naprawdę dużo i choć może nie uważam tej piosenki za najlepszą - z pewnością niesie (jakieś tam) wspomnienia.



If you wanna be with me
I can make your wish come true

Przyznać się! Kto śpiewał do szczotki, nie rozumiejąc ani słowa?



Livin' easy, lovin' free
Season ticket on a one way ride

I bardziej prywatnie. Taka muzyka leciała u mnie w domu najczęściej.



Hast Du etwas Zeit für mich
Dann singe ich ein Lied für Dich
Von 99 Luftballons

Na koniec coś zupełnie nieoczywistego, co Wam może nie kojarzyć się zupełnie z niczym, ale mnie jeszcze kilka lat temu - w temacie dzieciństwa - męczono piosenką o balonikach. Sami rozumiecie, musiałam o niej wspomnieć...


You May Also Like

0 komentarze