8 porad na zdrowy sen

by - sierpnia 15, 2018


Hej!
Dziś przyszłam do Was z poradami na zdrowy sen. Zimne ostatnio były w komplecie i ta bezdzietna miała okazji doświadczyć co to znaczy sen z dwójką maluchów. Dobra, sen to za dużo powiedziane, ale coś tam z niego mamy. Tak pomyślałam, że skoro śpię i tak krótko to poszukam jakiś sprawdzonych sposób na zdrowy sen. Mam sporą listę, którą zamierzam testować. Mam nadzieję, że do mnie dołączycie!

Od czego zaczynamy?
1.  Porządek w łóżku
Nie zabieraj ze sobą do łóżka dokumentów do przeczytania czy notatek z zajęć. Łóżko powinno być dla Ciebie miejscem kojarzącym się z odpoczynkiem i relaksem. (jedzenie, więc mogę zabierać?) 
2. Nie idź spać z pełnym żołądkiem
Nie jedz nic trzy godziny przed snem i zrezygnuj ze zbyt ciężkich kolacji. (no ten.. ) 
3. Wywietrz pokój
Nawet w zimie warto na chwilę przed położeniem się do łóżka wywietrzyć pokój. W pokoju wypełnionym świeżym powietrzem śpi się dużo przyjemniej. 
4. Kładź się spać i wstawaj o tej samej godzinie
W tygodniu codziennie zrywasz się o 6, a w weekendy nie wychodzisz z łóżka przed 12? W poniedziałek Twój wewnętrzny zegar prawdopodobnie będzie rozregulowany. Nasz organizm lubi to co przewidywalne – postaraj się kłaść spać i wstawać o podobnych godzinach.
5. Wyłącz wszystkie sprzęty
Postaraj się nie zasypiać przy włączonym telewizorze czy komputerze. Sztuczne światło i dźwięki będą przeszkadzać Ci w spokojnym zaśnięciu. 
6. Weź aromatyczną kąpiel
Ciepła woda sprawi, że będziesz rozluźniona i zrelaksowana. (o, taaak. Lecę!) 
7. Wyrób w sobie rytuał
Postaraj się wyrobić w sobie rytuał kładzenia się spać. Może to być 20 minut jogi, gorący prysznic i ciekawa książka. Jeśli zawsze przed snem będziesz powtarzać wyciszające rytuały, Twój organizm będzie wiedział, że nadchodzi pora snu. 
8. Zrezygnuj z intensywnych ćwiczeń
Intensywny trening biegowy lub aerobowy tuż przed snem nie jest dobrym pomysłem. Po ćwiczeniach będziesz ożywiona i trudniej będzie Ci zasnąć. (bez problemu zrezygnuje ;)

Co sądzicie? Wydaje się banalnie proste. U dzieci schemat wygląda całkiem podobnie i u nich się sprawdza, więc i na nas powinno podziałać. Ja wzięłam sobie kilka podpunktów do serca i lecę do łóżka! Spokojnej nocy zimne.


Źródło porad oraz zdjęć: google.pl

You May Also Like

0 komentarze